Monday, May 24, 2010

BALIK KG LAGI...!!!!!!!!

Balik kg Segamat

Cukur jambul anak saudara
Putri Nurain Madihah







3 comments:

  1. Assalamualaikum..,
    Best N3 akak kali ni sebab saya ada sejarah masa kecik dulu.Kat dalam beras tu ada duit syiling kan..?sebab masa saya umur 6-7 tahun...berebut kat serambi bila time tabur syiling ngan beras..!kat sana ada adat macam tu lagi ke..?best la org tempat akak,kat tempat saya adat tu dah makin pupus..sebab org tua-tua pangkat mbah dan buyut dah tinggal sikit dan banyak dah uzur..generasi baru sekarang mana main benda macamtu..ok kak..wslm.

    ReplyDelete
  2. skrg mmg ada lagi.... tapi cuma sebahagian sahaja yg mengamalknnya,
    eg.mak mentua kurg arif dn pikir benda2 ni selalunya org jawa jer yg praktickan, walhal sama jer mlayu jawa yg pnting nak dn tak jer.

    ReplyDelete
  3. ayuney anak sedara kak idah iki.....

    ReplyDelete